ЕВОЛЮЦІЯ ПІДХОДІВ ДО ЗМІСТУ ВІЙСЬКОВО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ ( 2015 – 2022 рр.)

Автор(и)

  • Микола Ковба заступник начальника кафедри водіння бойових машин та автомобілів факультету бойового застосування військ, Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного, аспірант кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка (м. Дрогобич, Україна)

DOI:

https://doi.org/10.15330/msuc.2023.28.57-62

Ключові слова:

військово-патріотичне виховання, програми виховання, підходи виховання, технології військово- патріотичного виховання, старша школа, здобувачі освіти

Анотація

Стаття присвячена актуальній темі – військово-патріотичному вихованню юнацтва. Досліджується еволюція військово-патріотичного виховання старшокласників в Україні в період з 2015 до 2022 рр. Проаналізовано зміну парадигм і педагогічних концепцій у військово-патріотичному вихованні, а також вплив національно-патріотичних подій на навчальний матеріал і методики, що застосовуються до учнівської молоді. Розглядається вплив державних і громадських інституцій, педагогів та засобів масової інформації на формування військово-патріотичних переконань учнівства. Основний акцент робиться на вивченні змін, внесених до навчальних програм, підручників та організації позакласних заходів у цей період. Дослідження також аналізує залучення учнів до військово-патріотичної діяльності та заходів, а також їхнє сприйняття цього виду виховання. Автор висуває тезу, що військово-патріотичне виховання в Україні пройшло помітні трансформації протягом розглянутого періоду, віддзеркалюючи суспільні зміни та еволюцію поглядів на національну оборону та патріотизм. Проаналізовано основні тенденції та підходи до військово-патріотичного виховання у згаданий час. Матеріали дослідження містять елементи, які покликані формувати в учнів уявлення про престижність військово-патріотичної діяльності, важливість підтримання міцного здоров'я та фізичної форми, а також розвиток здібностей до навчання та творчих здібностей. Функціональні компоненти компетентностей охоплюють комплексне розуміння правил, що регулюють військово-патріотичне виховання, а також ґрунтовне розуміння історичного минулого. Проведений автором аналіз свідчить про те, що військово-патріотичне виховання в Україні зазнало помітних трансформацій протягом досліджуваного періоду, віддзеркалюючи суспільні зрушення та еволюцію поглядів на національну оборону і патріотизм.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-25

Як цитувати

Ковба, М. . (2023). ЕВОЛЮЦІЯ ПІДХОДІВ ДО ЗМІСТУ ВІЙСЬКОВО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ ( 2015 – 2022 рр.). Гірська школа Українських Карпат, (28), 57–62. https://doi.org/10.15330/msuc.2023.28.57-62

Номер

Розділ

ІСТОРИКО-ФІЛОСОФСЬКІ АСПЕКТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ