ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ МАГІСТРІВ ДО ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗАСОБАМИ НАВЧАЛЬНИХ ТРЕНІНГІВ
DOI:
https://doi.org/10.15330/msuc.2022.26.86-89Анотація
У статті розглянуто проблему підготовки майбутніх магістрів медицини, які не мають педагогічної освіти, до педагогічної діяльності. Узагальнено, що оптимальними умовами в означеному процесі є використання сучасних педагогічних інновацій, які уможливлюють інтеграцію професійної (зокрема, медичної) підготовки та педагогічної освіти, дають змогу майбутнім магістрам медицини апробувати власні фахові знання, вміння і навички у педагогічних ситуаціях, що моделюють професійно-педагогічну, медично-професійну діяльність. Такими технологіями можуть бути навчальні тренінги. Аналіз наукової літератури дав змогу узагальнити, що дослідники висвітлюють теорію та практику, змістовні і методичні аспекти проведення тренінгів, розкривають основні етапи технології проведення тренінгів, пропонують методику організації та проведення тренінгу особистісного зростання, що дає змогу визначити сутність тренінгів загалом. Метою і завданням дослідження визначено розкриття сутності навчальних тренінгів, які доцільно використовувати у професійній підготовці майбутніх магістрів медицини до педагогічної діяльності у закладах вищої медичної освіти. Узагальнено, що в процесі участі майбутніх магістрів медицини в навчальних тренінгах, учасники мають змогу визначити основні переваги такої роботи для використання тренінгових форм і методів навчання у педагогічній діяльності на посаді викладача медичного закладу вищої освіти: Вказано, що з метою підготовки майбутніх магістрів медицини до участі й самостійного проведення навчальних тренінгів у педагогічній діяльності викладачі повинні ознайомити учасників з основною моделлю підготовки до тренінгу, що можна розглядати як основу для написання відповідної програми, яка поєднує такі етапи: визначення теми і мети тренінгу як образу майбутнього результату; визначення складу тренінгової групи; визначення часових ресурсів; формулювання проблем; формулювання завдань; підбір відповідних вправ, ситуативних завдань професійного спрямування; виділення блоків тренінгової програми і занять для кожного блоку; складання сценарного плану тренінгу; написання короткого сценарію тренінгу з вказаними метою кожного заняття і всіх необхідних матеріалів.
Ключові слова: магістри, професійна підготовка, педагогічна діяльність, навчальні тренінги, вимоги до проведення тренінгів.