ЛІНГВОПЕДАГОГІЧНІ ЗАСАДИ ІНШОМОВНОЇ ОСВІТИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ: ДОСВІД КРАЇН ЄВРОПИ ТА УКРАЇНИ
Анотація
У статті на основі аналізу наукових студій сучасних дослідників та діяльності закладів вищої освіти в країнах Європейського Союзу й України обґрунтовано актуальність і доцільність підготовки майбутніх учителів/ викладачів іноземних мов на засадах лінгвопедагогіки. Розкрито їх роль у створенні сприятливого іншомовного освітнього простору для безпосереднього спілкування суб’єктів процесу навчання (викладач і студенти, викладач і студент, студент – студенти, студент – студент) та залучення до нього носіїв мови і сучасних педагогічних технологій з метою формування навичок міжкультурної комунікації та набуття професійних компетентностей здобувачами освіти. Проаналізовано зміст загальнопедагогічних і лінгводидактичних дисциплін як основи теоретичної, практичної та дослідницької підготовки майбутніх фахівців іншомовної освіти в університетах Польщі, Чехії й України та вдосконалення їх навичок усного і писемного спілкування в полікультурному середовищі. Констатовано, що в цьому багатоаспектному процесі, заснованому на положеннях Загальноєвропейських Рекомендацій з мовної освіти, кожна держава-учасниця Європейського Союзу враховує національні традиції і досвід навчання іноземних мов, досягнення світової лінгвопедагогіки, індивідуальні запити і потреби своїх громадян, наявність досвідченого науково-педагогічного потенціалу. З’ясовано, що вивчення дисциплін педагогічного та лінгводидактичного циклів сприяє формуванню в майбутніх фахівців ґрунтовних теоретичних знань, розуміння процесів розвитку, соціалізації, виховання та навчання зростаючих громадян Європи, набуттю професійних компетенцій для успішної діяльності в європейському освітньому й науковому просторі.