ГЕНЕРУВАННЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ОСНОВ ФОРМУВАННЯ ІНКЛЮЗИВНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА У ВИЩІЙ ШКОЛІ ЗАСОБАМИ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ

Автор(и)

  • Оксана Блавт доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри фізичного виховання, Національний університет «Львівська політехніка» (Львів, Україна)
  • Лариса Козіброда доктор педагогічних наук, доцент, доцент кафедри фізичного виховання, Національний університет «Львівська політехніка» (Львів, Україна)
  • Elena Rozhko викладач кафедри фізичного виховання, Національний університет «Львівська політехніка» (Львів, Україна)

Анотація

У статті розглянуто питання інклюзивного освітнього середовища у вищій школі в аспекті сучасних тенденцій розвитку українського суспільства. Установлено, що важливим кроком на шляху подолання проблеми соціальної адаптації та інтеграції осіб з особливими потребами, як одного із ключових пріоритетів сучасної української соціальної й освітньої політики, є забезпечення можливості надання якісних освітніх послуг усім без винятку. В умовах активних пошуків ефективних рішень такої ситуації доцільним видається вивчення можливостей використання фізичного виховання задля інтеграції осіб з особливими освітніми потребами в освітнє середовище системи вищої освіти. Мета дослідження: виявлення та обґрунтування педагогічних основ формування інклюзивного освітнього середовища у вищій школі засобами фізичного виховання. Методи дослідження: теоретичний аналіз, систематизація, порівняння різних поглядів на досліджувану проблему, узагальнення даних науково-методичної та спеціальної літератури. За результатами наукової розвідки, виявлено, що формування інклюзивного освітнього середовища передбачає докорінний перегляд теоретико-методологічних основ фізичного виховання, ліквідацію організаційних й методичних бар’єрів, розроблення і впровадження нових сучасних підходів та технологій, реалізацію інклюзивних практик фізичного виховання для студентів з особливими освітніми потребами. Визначено, що зазначене реалізується відповідно до кількох вимірів: соціального (забезпечення доступності ресурсів фізичного виховання; особистісного (особистісний розвиток, освоєння нових знань, формування і розвиток умінь і навичок з фізичного виховання); когнітивного (формування розуміння специфіки процесу фізичного виховання, пошук та використання різноманітних шляхів і засобів фізичного виховання студентів з особливими освітніми потребами на практиці. Висновки. Підсумки здійсненої наукової розвідки дають підставу констатувати нерозривний взаємозв’язок в організації інклюзивного освітнього середовища процесів навчання та фізичного виховання. Визначено перспективи вдосконалення цього процесу у площині виховання, спрямованого на усунення наявних негативних тенденцій у фізичному розвитку та стану здоров'я студентів з особливими освітніми потребами, скеровані на втілення інклюзивних підходів у формуванні педагогічних технологій фізичного виховання. використання усіх потенцій фізичного виховання. Пріоритети педагогічного процесу фізичного

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-26

Як цитувати

Блавт, О. ., Козіброда, Л. ., & Rozhko, E. . (2021). ГЕНЕРУВАННЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ОСНОВ ФОРМУВАННЯ ІНКЛЮЗИВНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА У ВИЩІЙ ШКОЛІ ЗАСОБАМИ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ. Гірська школа Українських Карпат, (25), 63–68. вилучено із https://ktipe.pnu.edu.ua/index.php/msuc/article/view/5802

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають