«SOFT SKILLS» У ПРАКТИЦІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Вікторія Стинська доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки та освітнього менеджменту імені Богдана Ступарика, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)
  • Любов Прокопів кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри педагогіки та освітнього менеджменту імені Богдана Ступарика, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» (м. Івано-Франківськ)
  • Леся Серман кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри іноземних мов, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (м. Івано-Франківськ, Україна)

DOI:

https://doi.org/10.15330/msuc.2021.24.100-103

Ключові слова:

методи, метод наукових досліджень, стратегія позиціонування, провідний університет, рейтинг

Анотація

Статтю присвячено особливостям формування «soft skills» у практиці підготовки майбутніх викладачів ЗВО.
На основі аналізу наукової літератури висвітлено сутність концепту «soft skills», під яким ми розуміємо сукупність професійно та соціально значущих навичок, які студенти опановують під час професійно-орієнтованого навчання у ЗВО, що забезпечує їх конкурентоспроможність у майбутній професійній діяльності.
Встановлено, що «soft skills» пов’язані з «hard skills», які забезпечують виконання професійних дій. Проаналізувавши різні підходи до класифікації «soft skills», було систематизовано найбільш важливі «soft skills» для майбутньої успішної кар’єри випускників спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки»: міжособистісні професійні навички, що включають такі компетентності як: комунакабельність; вміння розв’язувати конфліктні ситуації; приймати групові рішення; створювати презентаційну продукцію; здатність до роботи у команді; вміння вести переговори та ін.; особистісні професійні навички, які включають такі компетентності як: гнучкість; стресостійкість; емпатія; готовність до компромісу; креативність та аналітичне мислення; навички тайм-менеджменту та ін.; управлінські навички, основу яких складають такі компетентності як: володіння лідерськими якостями; вміння організувати командну роботу; делегувати повноваження; приймати стратегічні рішення; здатність працювати в умовах форс-мажору та ін.
Досліджено, що формування «soft skills» під час занять студентів на спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» відбувається у процесі застосування інноваційних форм навчання: лекції (перевернута лекція, інтерактивна лекція, бінарна лекція, лекція-провокація, лекція-брейнстормінг, лекція-візуалізація та ін.) та практичні (семінар-дискусія, семінар-«мозковий штурм», семінар-карусель, семінар-кейс та ін.) й системи активних методів навчання (кейс-метод, ігрові методи, групові дискусії, брейнстормінг, метод проєктів, метод «Займи позицію», метод «Коло ідей», метод аналізу і діагностики ситуації, тренінг та ін.).

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-01

Як цитувати

Стинська, В. ., Прокопів, Л. ., & Серман, Л. . (2021). «SOFT SKILLS» У ПРАКТИЦІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Гірська школа Українських Карпат, (24), 100–103. https://doi.org/10.15330/msuc.2021.24.100-103

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають