ОСВІТА І ВИХОВАННЯ У ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖЕННІ ДІТЕЙ ТА МОЛОДІ: ЗАГАЛЬНОЄВРОПЕЙСЬКА РЕТРОСПЕКТИВА, СТАНОВЛЕННЯ НА ПОЛЬСЬКИХ ЗЕМЛЯХ

Автор(и)

  • Лариса Сливка кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки початкової освіти, ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» (м. Івано-Франківськ, Україна)

DOI:

https://doi.org/10.15330/msuc.2020.23.50-54

Ключові слова:

здоров’я дітей та молоді, здоров’язбереження, освіта, фізичне виховання, шкільна гігієна, доба Просвітництва, Новий час, польські мислителі

Анотація

У статті схарактеризовано дидактичні аспекти оптимізації здоров’язбереження дітей та молоді Яна Амоса Коменського, висвітлено здоров’яорієнтований вимір системи «виховання джентльмена» Джона Локка, увиразнено здоров’язбережувальну педагогічну програму Жана-Жака Руссо. Репрезентовано погляди Клода Адріана Гельвеція про роль фізичного виховання у формуванні здоров’я зростаючої особистості. Представлено практичні аспекти здоров’язбереження учнів, реалізовані Йоганном Генріхом Песталоцці. Актуалізовано бачення Йогана Христофа Фридриха Гутса-Мутса щодо здоров’язбережувальної функції фізичного виховання. Анонсовано погляди Джованні Боско і Герберта Спенсера про роль фізкультурного складника у здоров’язбереженні. Представлено гуманістичні концепції освіти і виховання Еллен Кароліни Софії Кей, Вільгельма Августа Лая, Георга Кершенштейнера та Марії Монтессорі.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-11-24

Як цитувати

Сливка, Л. . (2020). ОСВІТА І ВИХОВАННЯ У ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖЕННІ ДІТЕЙ ТА МОЛОДІ: ЗАГАЛЬНОЄВРОПЕЙСЬКА РЕТРОСПЕКТИВА, СТАНОВЛЕННЯ НА ПОЛЬСЬКИХ ЗЕМЛЯХ. Гірська школа Українських Карпат, (23), 50–54. https://doi.org/10.15330/msuc.2020.23.50-54

Номер

Розділ

ІСТОРИКО-ФІЛОСОФСЬКІ АСПЕКТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ