ЗМІСТ СУЧАСНИХ ЧИТАНОК У КОНТЕКСТІ ВИХОВАННЯ ПОЧУТТЯ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ У МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
DOI:
https://doi.org/10.15330/msuc.2018.19.128-132Ключові слова:
виховання, моральність, відповідальність, читанка, освітній процес, дитина молодшого шкільного вікуАнотація
В статті розглянуто змістове наповнення сучасних читанок для дітей молодшого шкільного віку у контексті виховання почуття відповідальності, вироблення соціальної поведінки та культурологічних поглядів як проявів моральних цінностей.
Автор статті дає критичну оцінку недостатній увазі освітньої громадськості до проблеми формування почуття відповідальності як однієї із соціально важливих рис характеру людини. Вказує на необхідність вироблення стратегії сучасної освіти, яка через читанки сприяє актуалізації порушеної виховної проблеми. Приділяючи увагу школі першого ступеня як основоположної у виробленні моральних засад дитини, свідомого використання соціальних норм поведінки, у проявах емоційної чутливості до навколишнього середовища, автор підкреслює значимість послідовного впливу добірки виховних творів, звертає увагу на необхідність систематичного проведення морально-етичних бесід педагога з дітьми про зміст прочитаного. Такі засоби спонукають школярів до активного мислення та діяльності, виховують відповідальне ставлення до власного життя, розуміння вагомості своїх освітніх обов’язків під час шкільного навчання, виробляють світорозуміння дитини, її значимість у суспільно корисній діяльності.
Метою статті є окреслення переваг застосування виховних текстів читанок у формуванні моральних чеснот, зокрема відповідальності як однієї з важливих якостей сучасної особистості, котра повинна набувати моральних чеснот для подальшої розбудови нашої держави.
Висвітлено зміст читанок останніх років, їхні можливості у вихованні в дітей моральності засобами навчальної літератури. В аналізі текстів зосереджено увагу на розвивальних вправах, мовознавчих проблемах, використанні додаткових засобів у зацікавленні дітей навчальною книгою.