МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ МЕХАНІЗМУ СТВОРЕННЯ ІМІДЖУ НАЦІОНАЛЬНОГО ТУРИСТИЧНОГО ПРОДУКТУ В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.15330/msuc.2018.19.56-61Ключові слова:
туристичний імідж, туристичний образ країни, туризм, туристичний продукт, ринок, діяльність у туристичній галузі, брендАнотація
У статті визначені передумови формування позитивного іміджу туристичного продукту, який впливає на підвищення авторитету держави на міжнародному рівні, збільшення туристичних потоків, сприяння надходженню інвестицій, розвиток туристично-рекреаційної інфраструктури, підвищення загального рівня розвитку економіки та добробуту населення, залучення молоді до роботи в туристичній галузі. З’ясовано, що з метою визначення «туристичного магніту» для відвідувачів слід враховувати повноту наповнення туристичного продукту, який відображає стан, зміст та структуру туристично-рекреаційного потенціалу країни. Зазначено також, що імідж впливає на формування та привабливість туристичної дестинації для відпочинку, а саме: оздоровлення, лікування, подорожей тощо. Для висвітлення основних положень статті застосовані комплексний та історичний підходи з використанням загальнонаукових методів дослідження: емпіричний (спостереження, експеримент, опис, порівняння), емпірико-теоретичний (аналіз і синтез, індукція і дедукція), теоретичні (формалізація, визначення, опис тощо).
Встановлено, що на сприйняття туристичного іміджу впливають раціональні вимоги, інтереси, стереотипи, соціокультурні особливості масової свідомості. Крім того, за своєю природою туризм має образний характер – це спогади, асоціації, уявлення, які викликаються згадкою про певну країну як туристичний об’єкт. Образ існує автономно від державних чи інших структур, які зацікавлені в його позитивному формуванні. Головною відмінністю іміджу від образу є те, що імідж конструюється цілеспрямовано і свідомо, тоді як образ утворюється самостійно, природним шляхом. Доведено, що сформований позитивний імідж національного туристичного продукту асоціюється з високим рівнем атрактивності, естетичності, комфорту, безпеки, можливістю реалізації різноманітних туристичних практик. Для об'єктивної оцінки рівня привабливості іміджу слід встановити оцінні показники, з яких основними групами є: психофізичні, соціальні, репутаційні, культурно-естетичні, економічні.
Беручи до уваги особливості туристичної галузі, а саме: пріоритетність побажань споживачів, непервинність та унікальність туристичної послуги, надзвичайно важлива роль маркетингу в галузі, а також на основі класифікації ВТО та концепції територіального туристичного продукту розроблено комплексну структуру національного туристичного продукту. Ця структура повинна вміщувати такі складники: туристично-рекреаційні ресурси та послуги, в тому числі й товари; супутні товари та послуги; організаційно-правове та соціально-політичне середовища туризму; кадровий потенціал країни; інфраструктура; маркетинг.