ІПОТЕРАПІЯ ЯК ЗАСІБ ВПЛИВУ НА КООРДИНАЦІЙНІ ЗДІБНОСТІ ДІТЕЙ З РОЗЛАДАМИ СПЕКТРУ АУТИЗМУ
Ключові слова:
аутизм, діти з аутичним спектром, емоційний стан, іпотерапія, координаційні здібності, розлади спектру аутизму, реабілітаціяАнотація
У статті обґрунтовано й експериментально перевірено ефективність застосування іпотерапії в реабілітації дітей з розладами спектру аутизму. Методи дослідження: теоретичний аналіз, педагогічні та функціональні (тести), методи математичної обробки даних. Розроблено діагностичний інстру- ментарій визначення координаційних здібностей та емоційного стану дітей з аутичним спектром. Доведено ефективність іпотерапії в фізичній реабілітації дітей з розладами спектру аутизму, встановлено позитивну динаміку в їхньому розвитку, покращення координаційних здібностей та емоційного стану, соціалізації та швидшої адаптації до взаємодії з навколишнім світом. Зроблено висновок, що іпотерапія для дітей з розладами аутичного спектру сприяє їхньому розвитку та фізичній реабілітації.
Ключові слова: аутизм, діти з аутичним спектром, емоційний стан, іпотерапія, координаційні здібності, розлади спектру аутизму, реабілітація.
Посилання
2. Лебединская К. С. Особенности развития детей с аутизмом первых двух лет жизни. URL: www.gestaltlife.ru/publications (дата обращения: 25.02.2019 р.).
3. Башина В. М. Диагностика аутистических расстройств в хронобиологическом аспекте. Москва, 2009. 24 с.
4. Скрипник Т. В. Феноменологія аутизму: монографія. Київ: Фенікс, 2010. 320 с.
5. Чуприков А. П. Хворова Г. М. Розлади спектру аутизму: медична та психологічна допомога. Львів, 2012. 184 с.
6. Чернецька О. Особливості розвитку рухової сфери аутичних дітей. Фізичне виховання, спорт і культура здоровʼя у сучасному суспільстві: збірник наукових праць. Київ, 2008; 3: 166–168.
7. Марценковський І. А., Бікшаєва Я. Б., Ткачова О. В. Вимоги до програмно-цільового обслуговування дітей з розладами зі спектра аутизму: методичні рекомендації. Київ, 2009. 46 с.
8. Марценковський І. А., Марценковська І. І. Розлади аутистичного спектра: чинники ризику, особливості діагностики та терапії. URL: https://neuronews.com.ua/ua/issue-article-2146/Rozladi-autistichnogospektra chinniki-riziku-osoblivosti-diagnostiki-ta-terapiyi-#gsc.tab=0 (дата звернення: 18.03.2019 р.).
9. Аппе Ф. Введение в психологическую теорию аутизма. Москва: Теревинф, 2006. 216 с.
10. Гальчин К. Раннє виявлення ознак розладів спектру аутизму у дітей. Дитяча та підліткова психіатрія. 2015; 2(47): 51–56.
11. Никольская О. С., Баенская Е. Р., Либлинг М. М. Аутичный ребенок. Пути помощи. Москва: Теревинф. 1997. 344 с.
12. Вернер Д. Реабилитация детей-инвалидов: руководство для семей, имеющих детей с физическими и умственными недостатками, работников местных служб здравоохранения и реабилитации [пер с англ.]. Москва: Филантроп, 1995. 664 с.
13. Гилберт К. Аутизм: медицинское и педагогическое воздействие: кн. для педагогов-дефектологов. Москва: Владос, 2003. 144 с.
14. Эскин В. Я., Левицкая Т. Е. Иппотерапия как комплексный метод реабилитации и восстановления. Сибирский медицинский журнал. 2009; 2: 61–63.
15. Начинская С. В. Спортивная метрология : учебник. 4-е изд. Москва : Академия, 2012. 240 с.
16. Никитина Н. А. Иппотерапия или лечебная верховая езда как метод физической реабилитации и адаптации инвалидов при инклюзивном образовании. Вестник УГУЄС. Наука, образование, экономика. Серия экономика. 2015; 3 (13): 51–53.
17. Руденко В. М. Математична статистика : навч. посібник. Київ : Центр учбовоїлітератури, 2012. 304 с.
18. Шаповалова І., Псарьова А. Вплив засобів фізичної реабілітації на дітей з раннім дитячим аутизмом та з розладами спектру аутизму. Фізична культура, спорт та здоровʼя нації: збірник наукових праць.Житомир. 2017; 4 (23): 288–292.
19. Karen P. DePauw. Horseback Riding for Individuals With Disabilities: Programs, Philosophy, and Research. URL: https://pdfs.semanticscholar .org/5f45/62587bf2ec9bc407d311e9ed42db5d547565.pdf (application date: March 18, 2019).
20. Лях В. И. Тесты в физическом воспитании школьников: Пособие для учителя. Москва : Издательство АСТ, 1998. 270 с.