FEATURES OF THE USE OF THE GYM BOOM PROGRAM BY STUDENTS AT THE TIME OF SELF-PERMITTED PHYSICAL PROPERTIES

Authors

  • M. Shulha Gregory Skovoroda Pereyaslav-Khmelnytsky State Pedagogical University

Keywords:

students, physical exercises, independent exercises, mobile GymBoom application

Abstract

Resume. The article is devoted to the problem of organizing independent exercises with physical exercises
using the GymBoom mobile application among student youth. The purpose of the work is to analyze, summarize and systematize data on modern approaches to the use by GymBoom students during self-employment exercises. Methods of research: theoretical analysis and generalization of literary sources, surveys, pedagogical observations. It was found that 29.49% of students have a fitness tracery, with the most common types being telephone applications (46.2% of respondents) and fitness bracelets (44.7% of students). Students used supplements to increase physical activity, nutrition and optimal weight, with 29.37% of the participants noted that they had achieved their goal and helped them to supplement it. About 16.78% of participants reported negative feelings (guilty, shame, feelings of tension) when using applications. The effectiveness of the use of GymBoom by students during self-study exercises is largely determined by the maturity of self-awareness and the positive reflectiveness of the individual and adherence to the basic principles of physical education. The results indicate that using health fitness programs is an effective model for improving student fitness skills, personalizing workload and encouraging different types of physical activity.
Key words: students, physical exercises, independent exercises, mobile GymBoom application.

References

1. Бачинська НВ, Шульга ДО. Застосування сучасних пристроїв для самоконтролю під час занять
фізичним вихованням та спортом. Д.: ДНУ. 2016: 10-12.
2. Булатова ММ, Усачов ЮА. Сучасні фізкультурно-оздоровчі технології у фізичному вихованні. Теорія
і методика фізичного виховання; за ред. Т. Ю. Круцевич. Київ : Олімп. л-ра, 2008: 320-354.
3. Дутчак М В. Парадигма оздоровчої рухової активності: теоретичне обґрунтування та практичне
застосування. Теорія і методика фіз. виховання і спорту. 2015; 2: 44-52.
4. Золотарьова І.О, Труш АМ. Застосування мобільного навчання в системі освіти. Системи обробки
інформації. 2015; (4): 147-150. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/soi_2015_4_32.
5. Карпюк РП. Концептуальні засади сучасної парадигми якості вищої фізкультурної освіти. Науковий
часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури
(фізична культура і спорт). – 2015. 3(2), 153–156
6. Кашуба ВА, Футорний С. Із досвіду використання інформаційних технологій у процесі занять фізичним вихованням різних груп населення. Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Фізичне виховання і спорт : журнал / уклад. А. В. Цьось,
А. І. Альошина. Луцьк: Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки. 2016; 21: 81-90.
7. Хотієнко С, Соколюк К. Сучасний прогресивний досвід європейських країн у сфері фізичного виховання студентської молоді. Форум прихильників фізичної культури, студентського спорту та
здорового способу життя: міжн. наук.-практ. конф. (Дніпро, 10 листопада 2016 року): матеріали конференції. Дніпро: ДНУ ім. Олеся Гончара, 2016: 213-216.
8. Fedewa AL, Ahn S. (2011). The effects of physical activity and physical fitness on children’s achievement
and cognitive outcomes: a meta-analysis. Res Q Exerc Sport; 82(3): 521–535.
9. Hua, J. (2010). How to: Make your mobile websites act more like native apps [Web log post]. URL:
http://blog.jimmyhua.com/2010/09/30/how-to-make-your-mobile-websites-act-morelike-native-apps.
10. Nutriweb, (2013). Měříme svůj pohyb. URL: http://nutriweb.cz/cs/clanky/technologie/merime-svuj-pohyb.

Published

2020-01-01

Issue

Section

Articles