ВПЛИВ СУЧАСНИХ ЕЛЕКТРОННИХ ПРИСТРОЇВ ТА ЗАСТОСУНКІВ НА МОТИВАЦІЮ СТУДЕНТІВ ДО АКТИВНОГО ДОЗВІЛЛЯ
DOI:
https://doi.org/10.15330/fcult.39.53-58Ключові слова:
мотивація, дозвілля, студенти, рухова активністьАнотація
Мета дослідження – вивчення впливу мобільних, інтерактивних, електронних та інших прист-роїв на мотивацію до занять фізичним навантаженням у студентів. Для вирішення мети дослідження застосовували теоретичний аналіз науково-методичної літератури, соціологічні методи дослідження, методи математичної статистики. У дослідженні прийняли участь 30 студентів 2-4 курсів різних закладів вищої освіти. Для вивчення проблеми дослідження було проведено опитування та анкетування студентів Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича віком 18-21 року, що використовують мобільні пристрої у повсякденній практиці. Результати: під час дослідження було визначено захоплення в дозвiллi студентів різних років навчання шляхом ранжування. Визначено, що всі респонденти використовують електронні пристрої в повсякденні. Однак, трохи більше половини використовують застосунки щодо моніторингу складових рівня здоров’я. Висновки. Під час студент-ського дозвілля респондентами у пріоритеті є переваги спілкування з друзями, прослуховування музики. Заняття руховою активністю та спортом не є першочерговими, однак, використання гаджетів та спеціальних застосунків, буде слугувати для них хорошою мотивацією до систематичних занять фізич-ними вправами. Результати дослідження виявили очевидний інтерес та обізнаність студентів щодо можливого позитивного впливу впровадження інформаційно-комунікаційних технологій із застосуван-ням мобільних пристроїв у процес занять з фізичного виховання в освітніх закладах вищої освіти. Отримані дані підтверджують необхідність інтеграції інтерактивних способів як елемента складової яка спрямована на формування звички та посилення мотивації до ведення здорового життя не лише у межах навчального закладу, а й поза його межами.
Посилання
9. Anna Hakman, Olena Andrieieva, Halyna Bezverkhnia, Natalia Moskalenko, Viktoria Tsybulska, Tetiana Osadchenko, Sergii Savchuk, Volody Myrkovalchuk, Yaroslav Filak Dynamics of the physical fitness and circumference sizes of body parts as a motivation for self-improvement and self-control in students. Journal of Physical Education and Sport (JPES). 2020. Vol. 20 (1). P. 116-122.
10. Hakman Anna, Andrieieva Olena, Kashuba Vitalii, Nakonechnyi Igor, Cherednichenko Serhiy, Khrypko Inna, Tomilina Yuliia, Filak Felix, & Moldovan Andriy (2020). Characteristics of biogeometric profile of posture and quality of life of students during the process of physical education. Journal of Physical Education and Sport, 20(1), 10, 79-85.
11. Bezverkhnia H., Fedirchyk T., Tsybulska V., Maievskyi M., Osadchenko T., Ilchenko S., Hakman A. Formation of motivation for professional and applied physical training in future elementary teachers. Journal of Physical Education and Sport, 2019. Vol 19 (Supplement issue 2), Art 45, pp. 299–304.
12. Yarmak O., Blagii O., Palichuk Y., Hakman A., Balatska L., Moroz O., Galan Y. Analysis of the factor structure of the physical condition of girls 17-19 year-old. Journal of Human Sport and Exercise. 2018. 13. pp. S259-S268.