ТЕХНОЛОГІЯ ВІДНОВЛЕННЯ ФУНКЦІОНАЛЬНОГО СТАНУ СТУДЕНТІВ В УМОВАХ ОБМЕЖЕНОГО ПРОСТОРУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15330/fcult.40.28-32

Ключові слова:

студенти, фізична активність, технологія, обмежений простір, здоров’я, функціональний стан.

Анотація

Мета роботи – визначити ефективність запропонованої технології відновлення функціональ-ного стану студентів, котрі опинилися в умовах обмеженого простору через пандемію, воєнний стан у країні або неможливість користування запропонованими засобами фізичної активності за межами одного приміщення. Методи дослідження. Для визначення функціонального стану студентів викорис-товували опитувальники (ступінь хронічного стомлення та гострого фізичного стомлення), та визна-чення фізіологічних резервів організму студента за індексом Руф’є. Результати. Запропоновано під час дистанційного навчання, коли студенти більшу часу проводять в обмеженому просторі, для підтри-мання та поліпшення функціонального стану, виконувати вправи з фітнес-йоги, включати психоемо-ційне тренування та на протязі доби робити рухові хвилини. Виявлено рівень стомлення та функціо-нального стану студентів експериментальної групи на початку та у кінці експерименту, після засто-сування розробленої технології. Встановлено залежність функціонального стану від рухової актив-ності. Висновки. Доведена ефективність застосування розробленої технології відновлення функ-ціонального стану студентів в умовах обмеженого простору.

Посилання

1. Маліков М.В., Сватьєв А.В., Богдановська Н.В. (2006). Функціональна діагностика у фізичному вихованні і спорті: навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. Запоріжжя: ЗДУ. 227 с.
2. Малхазов О.Р. (2002). Динаміка індивідуально-психологічних та психофізіологічних характеристик студентської молоді (1976–2000 рр.) // Актуальні проблеми сучасної української психології. До 60-річчя від дня народження академіка С.Д. Максименка : Наук. зап. Ін-ту психології ім. Г.С. Костюка АПН України / за ред. Н.В.Чепелєвої. К.: Нора-прінт. Вип. 22. С. 173-181.
3. Корягін В.М., Блавт О.З. (2013). Фізичне виховання студентів у спеціальних медичних групах: навч. посібник. Львів. 488 с.
4. Ш. Руфье, Р. Ріу і Ж. Кодер. (2002). “The use of heart rate reserve and oxygen uptake reserve in the prescription of exercise intensity for men on beta-blockers”: The American journal of Cardiology.
5. Дінейка Кароліс. (1984). Рух, дихання, психофізичне тренування. К.: Здоров’я. 168 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-01-22