ВПЛИВ САМОСТІЙНИХ ЗАНЯТЬ ФІЗИЧНОЮ КУЛЬТУРОЮ НА ФІЗИЧНУ ПІДГОТОВЛЕНІСТЬ СТАРШИХ ШКОЛЯРІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15330/fcult.1.51-58

Ключові слова:

Самостійне навчання, фізична підготовленість, старший шкільний вік

Анотація

Мета. Вивчення проблеми самостійних занять фізичними вправами, як засобу підвищення фізичної підготовленості ліцеїстів старших класів. Методи дослідження. Мотивацію до самостійних спортивно-оздоровчих занять виявляли анкетуванням. 100 ліцеїстів розділили на КГ-50 чол. та  ЕГ- 50 чол. (середній вік 17,0±1,2 років). Констатуючий експеримент  полягав у виявленні мотивації до самостійних занять, визначали рівень теоретичних знань та фізичної підготовленості Формуючий експеримент полягав у проведенні в  ЕГ методичної роботи, спрямованої на підвищення рівня теоретичних знань для проведення самостійних занять фізичними вправами, та їх фізичної підготовленості Контрольний експеримент полягав у повторному визначенні рівня фізичної підготовленості учнів ЕГ. Результати. Констатуючий експеримент показав низький рівень теоретичної підготовки ліцеїстів, що визначає їх низьку мотивацію до самостійних занять. Після експерименту 66% учнів ЕГ показали високий рівень мотивації, що тісно корелює (r=0,89;p=0,0012) із збільшенням до 49,8% кількості ліцеїстів з вище середнього рівнем фізичної підготовленості. Висновки. 1. Після експерименту більшість ліцеїстів мають стійку мотивацію до самостійних занять.

Посилання

1. Виноградов ЮА. Про активність учнів на уроках фізичної культури. Фізична культура в школі. 2013. № 5.: 4–8.
2. Гаптарь ВМ. Підвищення рівня фізичної підготовленості підлітків (16–17 років) засобами туризму. Світ спорту. 2013. № 4.: 24-27.
3. Круцевич ТЮ. Рекреація у фізичній культурі різних груп населення: навч. посібник. Київ: Олімпійська література; 2010. 248 с.
4. Рибковський АГ. Системна організація рухової активності людини. Донецьк: ДонНУ; 2003. 436 с.
5.Pate R. Critigue of existing guidelines for physical activity in young people. Young and active? Young people and health-ennancing physical activity — evidence and implication; eds. Health Education Authority; 2019. 162–176.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-06