ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА І СПОСІБ ЖИТТЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
Ключові слова:
фізична культура, молодші школярі, батькиАнотація
Мета. виявити ставлення молодших школярів та їхніх батьків до фізичної культури, участь
дітей у спортивних секціях та особливості проведення ними дозвілля. Методи. Для реалізації постав-
леної мети використовували теоретичний аналіз і узагальнення наукових джерел; соціологічні методи
(анкетування, опитування) та методи математичної статистики. У дослідженні брали участь шко-
лярі та їх батьки з чотирьох закладів середньої освіти м. Львова (163 учні 1-4-х класів та їхні батьки).
Результати. Виявлено, що тільки третина учнів (32,5%) відвідують спортивні секції. Більшість із
опитаних дітей, які відвідують спортивні секції займаються хореографічними видами рухової актив-
ності: танцями (19,4%), спортивною, художньою, корегуючою гімнастикою та балетом (5,8%), боротьбою карате (4,2%). Секції з плавання відвідують 1,6%, теніс 0,8%, бойовий гопак 0,7% опитаних
учнів. Одним із найпопулярніших видів рухової активності дітей під час дозвілля є футбол ‒ 17,8%, що
ймовірно, пояснюється великою популярністю цього виду спорту в суспільстві. Щодо інших видів
активного проведення дозвілля, то виявлені такі пріоритети: 9,3% дітей віддають перевагу плаванню;
10,2% – гімнастиці і балету; 7,3% – боротьбі карате; 8,0% баскетболу і волейболу і тільки 4,2% легкій
атлетиці. Висновок. Встановлено, що абсолютна більшість батьків та їхніх дітей вважають заняття
фізичною культурою корисними для здоров’я. Однак тільки третина учнів (32,5%) відвідують спортивні
секції. Діти які не охоплені заняттями в секціях бажають займатися танцями, футболом, плаванням
та іншими видами. Виявлено сукупність факторів, які перешкоджають батькам залучати дітей до за-
нять фізичними і спортивними вправами, а саме: неможливість супроводу дітей на заняття спортом,
брак часу, відсутність бажання. Встановлено, що заняття спортом не є пріоритетною формою
проведення дозвілля молодших школярів, а особистий приклад більшості батьків вважається лише
частково дієвим засобом залучення дітей до систематичних занять фізичними і спортивними вправами.
Посилання
Pedagogika, psy’xologiya ta medy’ko-biologichni problemy’ fizy’chnogo vy’xovannya i sportu. Kharkiv.
2011. 3: 15-19
[2]. Vil’chkovs’kij ES, Kozlenko MP, Cvek SF. Sistema fizichnogo vikhovannia molodshikh shkoliariv [Physical
education system for primary school pupils], Kiev: IZMN; 1998.
[3]. Moskalenko NV. Fizichne vikhovannia molodshikh shkoliariv [Physical education of primary school pupils],
Dnepropetrovsk: Innovation; 2010.
[4]. Bodnar I, Petryshyn Y, Solovei A, Rymar O, Lapychak I, Shevtsiv U, Ripak M, Yaroshyk M, Sorokolit N.
Health complaints and well-being complaints among secondary school children/ Journal of physical
education and sport. 2016; 16(3): 905-909.
[5]. Bodnarchuk O, Rymar O, Solovey A, Malanchuk H. The interaction of school and family in physical
education of first grade students. Journal of Physical Education and Sport, 18 Supplement issue 2, Art 163,
pp. 1092-1098, 2018.