ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ПЕРЕВІРКА ЕФЕКТИВНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ ПРОФІЛАКТИКИ ТРАВМАТИЗМУ СТУДЕНТІВ У ПРОЦЕСІ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ

Автор(и)

Ключові слова:

профілактика, травматизм, студенти, педагогічні умови, навчально-виховний процес

Анотація

Мета дослідження полягає в експериментальній перевірці ефективності реалізації педагогічних умов
профілактики травматизму у процесі фізичного виховання студентів вищих навчальних закладів. Методи
дослідження: теоретичні, педагогічне спостереження, тестування, педагогічний експеримент,
статистичні. Організація дослідження: у дослідженні взяли участь студенти Східноєвропейського на-
ціонального університету імені Лесі Українки та Луцького національного технічного університету. Фізичні
вправи студенти експериментальної групи здійснювали відповідно до розроблених педагогічних умов.
Студенти контрольної групи навчалися за традиційною методикою викладання фізичного виховання.
Компонентами педагогічних умов застосування освітніх технологій є матеріальна база, форми і
методи педагогічної діяльності, професіоналізм колективу, штучно створені й об’єктивно сформовані
педагогічні ситуації. Відповідно до спрямованості й змісту навчальної діяльності, вимог техніки
безпеки, морфо-функціональних особливостей студентів визначено чотири групи педагогічних умов
профілактики травматизму студентів у процесі виконання фізичних вправ (санітарно-гігієнічні,
методичні, організаційні, виховні).
У статті аналізуються результати формувального педагогічного експерименту, який показав
ефективність реалізації запропонованих педагогічних умов серед студентів. Вказується, що в експери-
ментальних групах протягом педагогічного експерименту не було жодного випадку травматичного
ушкодження студентів, а в контрольних групах цей показник становить: в Луцькому НТУ – чотири
травми, а в СНУ – п’ять. Це свідчить про те, що реалізація педагогічних умов профілактики травма-
тизму на практиці необхідна як обов’язкова складова частина навчально-виховного процесу.
Ключові слова: профілактика, травматизм, студенти, педагогічні умови, навчально-виховний
процес.

Посилання

1. Бріжата ІА. Педагогічні технології профілактики шкільного травматизму у фаховій підготовці май-
бутніх учителів фізичної культури [автореферат]. Чернігів, 2011. 21 с.
2. Грубар І. Дитячий травматизм на заняттях фізичними вправами. Молода спортивна наука України.
2000; 4: 165-167.
3. Конох АП. Профилактика травматизма у младших школьников средствами физического воспитания
[автореферат]: Київ, 2000. 17 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-19

Номер

Розділ

Articles