ФІЗІОЛОГІЧНІ КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ РІВНЯ СОМАТИЧНОГО ЗДОРОВ’Я СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ
Ключові слова:
здоров’я, фізичне здоров’я, кардіо-респіраторна система, Гарвардський степ- тест, студентиАнотація
Мета роботи – проаналізувати фізіометричні показники стану соматичного здоров’я студентів.
У дослідженні взяли участь студенти (n=99, 86,9% – особи жіночої статі) віком 18–22 роки, які в
Львівському національному університеті імені Івана Франка. Обстеження здійснювали шляхом оціню-
вання рівня загальної фізичної працездатності за індексом Гарвардського степ-тесту, аеробних
можливостей організму – за величиною максимального споживання кисню, стану кардіо-респіраторної
системи та резервних можливостей серцево-судинної системи організму – за величиною індексу
Руфф’є, рівня функціонування системи кровообігу – за величиною її адаптаційного потенціалу. Значній
частині студентів (46,1% хлопців та 58,2% дівчат) притаманна серцева недостатність за оцінкою
значень індексу Руфф’є. За результатами оцінювання адаптаційного потенціалу системи кровообігу,
задовільну адаптацію спостерігали у 27,9% дівчат та 7,7% хлопців. В більше ніж половини студентів
(53,9% хлопців та 54,7% дівчат), за результатами Гарвардського степ-тесту, виявлено, високий рівень
загальної фізичної працездатності. Для студентів характерні вищі за норму та в межах норми для
нетренованих осіб показник максимального споживання кисню.
Ключові слова: здоров’я, фізичне здоров’я, кардіо-респіраторна система, Гарвардський степ-
тест, студенти.
Посилання
life of Ukrainian students. J Phys Educ Sport. 2017; 17(3): 1037-42. DOI: 10.7752/jpes.2017.03159.
2. Moore SC, Lee I-M, Weiderpass E, Campbell PT, Sampson JN, Kitahara CM, et al. Association of Leisure-
Time Physical Activity With Risk of 26 Types of Cancer in 1.44 Million Adults. JAMA Intern Med. 2016;
176(6): 816. DOI: 10.1001/jamainternmed.2016.1548.
3. Reiner M, Niermann C, Jekauc D, Woll A. Long-term health benefits of physical activity-a systematic review
of longitudinal studies. BMC Public Health. 2013; 13: 813. DOI: 10.1186/1471-2458-13-813.
4. Bergier J, Tsos A, Popovych D, Bergier B, Niźnikowska E, Ács P, et al. Level of and Factors Determining
Physical Activity in Students in Ukraine and the Visegrad Countries. Int J Environ Res Public Health. 2018;
15(8): 1738. DOI: 10.3390/ijerph15081738.
5. Апанасенко ГЛ, Долженко ЛП. Рiвень здоров’я i фiзiологiчнi резерви организму. Теорія і методика
фізичного виховання і спорту. 2007; 1: 17-21.
6. Апанасенко ГЛ, Попова ЛА. Медицинская валеология. Киев: Здоровья. 1998. 148 с.
7. Павлова Ю. Оздоровчо-рекреаційні технології та якість життя людини. Львів: ЛДУФК; 2016. 356 c.
9. Яремко ЄО, Вовканич ЛС, Гриньків МЯ, Павлова ЮО. Методичні підходи до оцінювання рівня
соматичного здоров’я. ЛДУФК: Львів; 2013. 124 c.
10. Pavlova I, Nalyvayko N, Vynogradskyi B, Okopnyi A. Anthropometric and cardiorespiratory indicators for
the evaluation of the Ukrainian youth health. Eur Proc Soc Behav Sci. 2018; XXXVI: 424-31. DOI:
10.15405/epsbs.2018.03.56.
11. Ribeiro ÍJS, Pereira R, Freire I V., de Oliveira BG, Casotti CA, Boery EN. Stress and quality of life among
university students: a systematic literature review. Heal Prof Educ. 2018; 4(2): 70-7. DOI:
10.1016/j.hpe.2017.03.002
12. Buresh R, Hornbuckle LM, Garrett D, Garber H, Woodward A. Associations between measures of healthrelated
physical fitness and cardiometabolic risk factors in college students. J Am Coll Heal. 2018; 66(8):
754-66. DOI: 10.1080/07448481.2018.1431910.
13. Lee HT, Roh HL, Kim YS. Cardiorespiratory endurance evaluation using heart rate analysis during ski simulator
exercise and the Harvard step test in elementary school students. J Phys Ther Sci. 2016; 28(2): 641-5.
DOI: 10.1589/jpts.28.641.