АСПЕКТИ ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ ІЗ ФІЗИЧНОЇ ТЕРАПІЇ РІВНЯ “БАКАЛАВР” У ЧЕРНІВЕЦЬКОМУ НАЦІОНАЛЬНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ ІМЕНІ ЮРІЯ ФЕДЬКОВИЧА

Автор(и)

  • Н. Козік Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича
  • Н. Стратійчук Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича
  • І. Куковська Буковинський державний медичний університет
  • Л. Логуш Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича
  • В. Стефанчук Буковинський державний медичний університет

Ключові слова:

фізіотерапія, клінічна практика, бакалавр, вища освіта, індивідуальна програма реабілітації, практичні навички,, діагностика, фізіотерапевтичне втручання

Анотація

Стаття присвячена дослідженню вдосконалення практичної підготовки фахівців із фізичної
терапії освітньо-кваліфікаційного рівня “бакалавр” у ЧНУ ім. Ю. Федьковича. Метою дослідження бу-
ло вивчення впливу певних методичних засобів на якість навичок та умінь у майбутніх фізичних те-
рапевтів під час проходження клінічної неврологічної практики. В роботі використовувались такі
методи дослідження як спостереження, анкетування, аналіз успішності та математичної обробки
отриманих даних.
У результаті експерименту, проведеного на клінічних базах неврологічної практики м. Чернівці зі
студентами 4 курсу денної та заочної форми навчання, виявлено, що запропоновані педагогічні прийоми
(використання методичних рекомендацій, зразків та схем неврологічного та фізіотерапевтичного
обстеження, розробка практикантами індивідуальних реабілітаційних програм) та проведення захисту
практики із демонстрацією практичних навичок підвищують ефективність засвоєння теоретичних
знань та вдосконалюють уміння майбутніх фахівців з фізичної терапії.
Клінічна практика сприяє покращенню підготовки фізичних терапевтів до майбутньої профе-
сійної діяльності.
Поєднання чітких методичних рекомендацій із самостійною пошуковою роботою, обгрунтуван-
ням фізіотерапевтичних втручань та відпрацюванням практичних навичок дозволяє студентам мак-
симально наблизити їх підготовку до вимог Стандарту вищої освіти України.
Ключові слова: фізіотерапія, клінічна практика, бакалавр, вища освіта, індивідуальна програма
реабілітації, практичні навички, діагностика, фізіотерапевтичне втручання.

Посилання

1. Бєлікова НО, Організація практичної підготовки майбутніх фахівців з фізичної реабілітації до
здоров’язбережувальної діяльності. Освітологічний дискурс. 2014; 2: 13-22.
2. Бугеря ТМ, Формування готовності фахівців з фізичної реабілітації до професійної діяльності на
основі міжпредметних зв’язків. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного
виховання і спорту. 2011; 1: 17-20.
3. Вовканич АС. Особливості підготовки фахівців з фізичної реабілітації. Науковий потенціал вищої
школи. 2010:18-19.
4. Герцик АМ, Фахівець з фізичної реабілітації, чи фізичний терапевт: національне та міжнародне
тлумачення назв професій. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного
виховання і спорту. 2010; 10: 21-24.
5. Кобелєв СЮ. Перспектива розвитку фізичної терапії у системі охорони здоров’я України. Педагогіка,
психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. 2011; 5: 39-42.
6. Крупа ВВ. Визначення сутності та змісту формування професійної компетентності майбутніх
фахівців фізичної реабілітації. Збірник наукових праць Національної академії державної
прикордонної служби України. Сер. Педагогічні та психологічні науки. 2014; 4(73): 176-187.
7. Фастівець АВ, Професійна підготовка майбутніх фахівців з фізичної реабілітації у вітчизняній і
зарубіжній педагогіці. Педагогічні науки. 2016; 66-67: 77-82.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-19

Номер

Розділ

Articles