ФІЗИЧНА ТЕРАПІЯ ДІТЕЙ ПРИ ГОСТРІЙ ПНЕВМОНІЇ

Автор(и)

Ключові слова:

аускультація легень, загальний аналіз крові, клінічні показники, пневмонія, фізична терапія, частота дихання, частота серцевих скорочень

Анотація

Мета. Встановити ефективність комплексного застосування засобів фізичної терапії у від-
новленні функцій кардіореспіраторної системи дітей після гострої пневмонії. Методи. В роботі ви-
користані такі методи: аналіз науково-методичної літератури, клінічні методи дослідження та мате-
матична обробка кількісних даних. У дослідженні взяло участь 24 дитини віком 6-10 років, яке про-
водилося на базі Волинської інфекційної лікарні. Дітей було поділено на дві групи (контрольна та екс-
периментальна) по 12 осіб в кожній. Програма фізичної терапії для дітей, хворих на пневмонію
включала такі засоби: ЛФК, загальний і дренажний масаж, фізіотерапію. Комплекс вправ лікувальної
фізичної культури включав дихальні вправи; вправи з гімнастичними палицями, обручами, м’ячами;
фізичні вправи на тренажерах; гімнастичні вправи на розслаблення; дозовану ходьбу та спортивно-
прикладні вправи із використанням ігрових методик Реабілітацію дітей контрольної групи здійснювали
у відповідності до діючого протоколу. Моделювання фізичного навантаження проводили з урахуванням
індивідуальних особливостей хворих дітей. Результати. Запропонований комплекс реабілітаційних засо-
бів сприяв швидкій нормалізації кількості лейкоцитів, зменшенню частоти дихання і частоти серцевих
скорочень у післялікарняному періоді. Водночас зростав рівень оксигинації крові, зникали ознаки пато-
логічного дихання. Висновок. Комплексне застосування засобів фізичної терапії з урахуванням індивідуальних особливостей організму в післялікарняному періоді лікування пневмонії ефективно впливає на
відновлення функцій кардіореспіраторної системи

Посилання

[1.]Абрамов ВВ, Коппчук ВВ, Неханевич ОБ, та ін. Фізична реабілітація, спортивна медицина. Дніпро-
петровськ: Журфонд; 2014. 456 с.
[2.] Андрійчук О.Ю. Комплексна фізична реабілітація хворих на хронічне обструктивне захворювання
легень. Науковий журнал імені М. П. Драгоманова. 2018;9(103):11-16.
[3.] Вакуленко ЛО, Клапчук ВВ, редактори. Основи фізичної реабілітації. Тернопіль: ТНПУ; 2010. 234 с.
[4.] Граїда НБ., Кренделева ВЮ. Резерви дихальної системи у старшокласників з хронічним бронхітом.
Науковий журнал Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманов. Сер. Фізична
культура і спорт. 2016;1(70)16: 349-352.
[5.] Гради НБ, Андрійчук ОЮ. Лікувальна гімнастика в практиці фізіотерапевта. Теоретичні основи: ме-
тодичні рекомендації. Луцьк, 2018: 56 с.
[6.] Івасик Н. Модель планування індивідуальної програми фізичної реабілітації дитини з лікуванням
бронхо-легеневої хвороби. Слобожанський науково-спортивний вісник. 2017; 2: 40-46.
[7.] Дубогай ОД., Алешина АІ,. Лавринюк ВЄ. Основні поняття та умови збереження здоров'я та фізичної
реабілітації в системі освіти. Луцьк; 2011. 297 с.
[8.] Наказ від 13.01.2005 № 18 “Про затвердження Протоколів про надання медичної допомоги дітям у
спеціальності« Дитяча пульмонологія” (зі змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства охорони
здоров’я № 499 від 16.07.2014).
[9.] Сабадош М.В. Фізична реабілітація дітей початкового шкільного віку, хворих на рецидивуючий бронхіт, в
санаторних умовах [автореферат]. Київ: Національний ун-т фіз. освіта та спорт України, 2017; 24 с.
[10.] Ситовський АМ, Цюпак ТЄ. Лікувальна фізична культура при захворюваннях дихальної системи.
Луцьк; 2003. 72 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-19

Номер

Розділ

Articles