Шляхи реалізації принципу наступності в екологічному вихованні дітей в сучасних закладах дошкільної освіти і початкових школах
DOI:
https://doi.org/10.15330/esu.12.191-197Ключові слова:
екологічне виховання, екологічна культура, принцип наступності, діти дошкільного віку, молодші школярі, заклад дошкільної освітиАнотація
У статті визначено суть поняття “екологічна культура” і шляхи реалізації принципу наступності як взаємопов’язаності змісту, методів, форм та засобів екологічного виховання з метою формування екологічно вихованої і культурної особистості. Виокремлено компоненти екологічної культури дітей дошкільного і молодшого шкільного віку. Конкретизовано, що важливим показником сформованості екологічної культури дитини 6-7 років є її екологічна вихованість. Акцентовано на педагогічних умовах екологічного виховання дошкільників. Визначено, що на формування екологічної культури дітей старшого дошкільного і молодшого шкільного віку впливають зміст, методи, форми і засоби екологічного виховання, які використовуються педагогами обох ланок. Обґрунтовано місце ігор, творів художної літератури, моделювання екологічних ситуацій, праці у екологічному вихованні дітей та наведено приклади. Акцентовано на необхідності співпраці закладів дошкільної і початкової освіти з сім’єю.