Програми раннього вступу до університетів та коледжів для обдарованих старшокласників у США
DOI:
https://doi.org/10.15330/esu.1.30-37Ключові слова:
ранній вступ до коледжів та університетів, США, прискорення, обдаровані старшокласники, інтелектуальні, соціальні та емоційні потребиАнотація
У статті досліджено програми раннього вступу до університетів та коледжів для обдарованих старшокласників у США. Схарактеризовано спеціальні програми для обдаро-ваних старшокласників, які в своєму інтелектуальному, емоційному та особистісному розвитку на декілька років випереджають ровесників. Доведено, що всі програми раннього вступу до університетів у різних штатах базуються на стратегіях прискореного і збагаченого навчання; виокремлено організаційні відмінності такого навчання у різних штатах. Проаналізовано сутність таких програм раннього вступу, як Міжнародний Бакалаврат, академічні олімпіади й конкурси, літні школи, волонтерські програми, тощо. Авторами окреслено шляхи імплементації американського досвіду раннього вступу до закладів вищої освіти в Україні.