Законодавство ЄС у сфері захисту прав споживачів
Ключові слова:
права споживачів, захист, директива, Європейський Союз, договір купівлі- продажу, договір про надання послугАнотація
У дослідженні розкрито основні аспекти законодавчого захисту прав споживачів ЄС. Визначено, що захист прав споживачів в ЄС займає важливе місце в забезпеченні пріоритету прав і свобод людини в країнах, що входять до цього співтовариства. В рамках забезпечення захисту прав споживачів за всю історію цього процесу було прийнято ряд директив, зокрема: Директива про захист прав споживачів, яку було видозмінено Директивою (ЄС) 2019/2161, Директива про недобросовісну комерційну практику, Директива про зазначення ціни (стаття 6a), Директива про несправедливі умови контракту, Директива (ЄС) 2020/1828 про представницькі позови для захисту колективних інтересів споживачів, Директива щодо певних аспектів продажу споживчих товарів і відповідних гарантій, яку замінено на Директиву (ЄС) 2019/770 про контракти на постачання цифрового контенту та послуг, Директива ЄС щодо договорів купівлі-продажу товарів 2019/771/ЄС (Директива про продаж товарів). Визначено, що 12 грудня 2017 року Європейським Парламентом прийнято Регламент (ЄС) 2017/2394 про співпрацю між національними органами, відповідальними за виконання законодавства про захист прав споживачів, з метою підвищення ефективності правил і процедур співпраці між національними органами, відповідальними за виконання законодавства про захист прав споживачів. Встановлено, що стаття 38 Хартії основоположних прав Європейського Союзу також присвячена захисту прав споживачів, в якій зазначається, що політика ЄС повинна забезпечувати високий рівень захисту споживачів.