ІНТЕРТЕКСТУАЛЬНИЙ / ІНТЕРМЕДІАЛЬНИЙ / ІНФОМЕДІЙНИЙ АНАЛІЗ ТВОРУ У ШКІЛЬНІЙ ПРАКТИЦІ (НА ПРИКЛАДІ АНАЛІЗУ ПОВІСТІ Е. ХЕМІНГУЕЯ «СТАРИЙ І МОРЕ»)
DOI:
https://doi.org/10.15330/obrii.59.2.27-33Ключові слова:
учень-читач, читання, аналіз прочитаного, інтертекстуальність, інтермедіальність, інфомедійний аналіз, медіаграмотністьАнотація
Стаття присвячена проблемі підготовки учня-читача до аналізу тексту. Сучасний технологічний інформаційний простір надав тексту нових ознак (інтертекстуальність, креалізованість, медійність тощо), тому здобувач освіти має демонструвати сприймання, аналіз, інтерпретацію та критичне оцінювання інформації в текстах різних видів (і в художніх, і медіатекстах). Шкільна програма з літератури націлює педагога на формування в учнів-читачів навичок роботи з творами мистецтва слова. Інші типи текстів та підходи до їх аналізу залишаються ще поза увагою. Тому, на наш погляд, важливо показати вчителю-практику на прикладі одного твору потенційні можливості різних видів аналізу тексту, відмінності у їх меті і засобах. Вперше зроблено спробу порівняння інтертекстуального, інтермедіального та інфомедійного підходів до аналізу одного текста.