РОЛЬ АКТИВНОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ У ВИБОРІ КОПІНГ-СТРАТЕГІЙ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ В КРИЗОВИХ УМОВАХ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15330/fcult.40.13-18

Ключові слова:

активний спосіб життя, студенти, стрес, копінг-поведінка, копінг-стратегії

Анотація

Мета дослідження – дослідити особливості використання студентами копінг-стратегій в умовах триваючого збройного конфлікту на території країни залежно від способу їхнього життя. Матеріал і методи дослідження. У дослідженні, яке тривало з 8 грудня по 30 грудня 2022 року, при-йняло участь 186 здобувачів вищої освіти м. Київ. Результати дослідження. З’ясувалося, що серед ког-нітивних копінг-стратегій статистично значуще (p<0,05) менша частка студентів використовує адаптивні варіанти копінг-поведінки. Установлено, що адаптивні копінг-стратегії домінують в їх емо-ційній, а відносно адаптивні – в поведінковій сфері. Визначено, що серед студентів 45,7% характери-зуються активним способом життя, а серед студенток – 32,8%. Висновки. Доведено, що студенти, які характеризуються активним способом життя, статистично значуще частіше (p<0,05) обирають адаптивні стратегії подолання стресових ситуацій, ніж студенти, схильні до пасивного способу життя.

Посилання

1. Бишевець Н, Гончарова Н, Cергієнко К, Гузак О. Особливості поведінки та реакції здобувачів вищої освіти фізичної культури і спорту під впливом кризових явищ. Науковий часопис НПУ імені М. П. Дра-гоманов. 2022; 8(153): 21-25; DOI: 10.31392/NPU-nc.series15.2022.8(153).05.
2. Бишевець НГ, Бишевець ГА. Вплив рухової активності на чинники, що обумовлюють стрес-асоційо-вані стани в здобувачів вищої освіти. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. 2023; 2(160): 61-64; DOI: 10.31392/NPU-nc.series15.2023.02(160).13.
3. Ігумнова ОБ. Дослідження копінг-стратегій осіб у складних життєвих обставинах. Теорія і практика сучасної психології. 2020; 1(2): 28-33; DOI: https://doi.org/10.32840/2663-6026.
4. Дубчак ГМ. Аналіз стратегій копінг-поведінки сучасних студентів. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. 2018; 18(V): 55-63.
5. Скрипник НГ. Захисно-долаюча поведінка студентів із різною успішністю адаптації до дистанцій-ного навчання в умовах воєнного стану. Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського. 2022; 33(72): 84-88; DOI: 10.32838/2709-3093/2022.3/14.
6. Слухенська РВ, Гауряк ОД, Єрохова АА, Литвинюк НЯ. Вплив фізичної культури на подолання стре-су у студентів вищих навчальних закладів. Науковий часопис Національного педагогічного універси-тету імені М.П. Драгоманова. 2022; 7(152): 108-110; DOI 10.31392/NPU-nc.series15.2022.7(152).25.
7. Andrieieva O., Blystiv T., Byshevets N., Moseychuk Y., Balatska L., Liasota T., Brazhanyuk A., Boh-danyuk A. Assessment of the impact of outdoor activities at leisure facilities on the physical activity of 15-year-old schoolchildren during the COVID-19 pandemic. Journal of Physical Education and Sport. 2022; 22(8): 1839-1847; DOI: 10.7752/jpes.2022.08231.
8. Kumar S, Bhukar J. Stress Level and Coping Strategies of College Students. Journal of Physical Education and Sport Management. 2013; 4: 5-11.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-01-21