РОЛЬ АКТИВНОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ У ВИБОРІ КОПІНГ-СТРАТЕГІЙ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ В КРИЗОВИХ УМОВАХ
DOI:
https://doi.org/10.15330/fcult.40.13-18Ключові слова:
активний спосіб життя, студенти, стрес, копінг-поведінка, копінг-стратегіїАнотація
Мета дослідження – дослідити особливості використання студентами копінг-стратегій в умовах триваючого збройного конфлікту на території країни залежно від способу їхнього життя. Матеріал і методи дослідження. У дослідженні, яке тривало з 8 грудня по 30 грудня 2022 року, при-йняло участь 186 здобувачів вищої освіти м. Київ. Результати дослідження. З’ясувалося, що серед ког-нітивних копінг-стратегій статистично значуще (p<0,05) менша частка студентів використовує адаптивні варіанти копінг-поведінки. Установлено, що адаптивні копінг-стратегії домінують в їх емо-ційній, а відносно адаптивні – в поведінковій сфері. Визначено, що серед студентів 45,7% характери-зуються активним способом життя, а серед студенток – 32,8%. Висновки. Доведено, що студенти, які характеризуються активним способом життя, статистично значуще частіше (p<0,05) обирають адаптивні стратегії подолання стресових ситуацій, ніж студенти, схильні до пасивного способу життя.
Посилання
2. Бишевець НГ, Бишевець ГА. Вплив рухової активності на чинники, що обумовлюють стрес-асоційо-вані стани в здобувачів вищої освіти. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. 2023; 2(160): 61-64; DOI: 10.31392/NPU-nc.series15.2023.02(160).13.
3. Ігумнова ОБ. Дослідження копінг-стратегій осіб у складних життєвих обставинах. Теорія і практика сучасної психології. 2020; 1(2): 28-33; DOI: https://doi.org/10.32840/2663-6026.
4. Дубчак ГМ. Аналіз стратегій копінг-поведінки сучасних студентів. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. 2018; 18(V): 55-63.
5. Скрипник НГ. Захисно-долаюча поведінка студентів із різною успішністю адаптації до дистанцій-ного навчання в умовах воєнного стану. Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського. 2022; 33(72): 84-88; DOI: 10.32838/2709-3093/2022.3/14.
6. Слухенська РВ, Гауряк ОД, Єрохова АА, Литвинюк НЯ. Вплив фізичної культури на подолання стре-су у студентів вищих навчальних закладів. Науковий часопис Національного педагогічного універси-тету імені М.П. Драгоманова. 2022; 7(152): 108-110; DOI 10.31392/NPU-nc.series15.2022.7(152).25.
7. Andrieieva O., Blystiv T., Byshevets N., Moseychuk Y., Balatska L., Liasota T., Brazhanyuk A., Boh-danyuk A. Assessment of the impact of outdoor activities at leisure facilities on the physical activity of 15-year-old schoolchildren during the COVID-19 pandemic. Journal of Physical Education and Sport. 2022; 22(8): 1839-1847; DOI: 10.7752/jpes.2022.08231.
8. Kumar S, Bhukar J. Stress Level and Coping Strategies of College Students. Journal of Physical Education and Sport Management. 2013; 4: 5-11.