ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ ПОКАЗНИКІВ ФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ ТА РІВНЯ ЗДОРОВ’Я СТУДЕНТОК I та ІІ КУРСУ
Ключові слова:
фізичний розвиток, фізична підготовленість, студентки, силовий індекс, індекс маси тіла, життєвий індексАнотація
Мета: У статті представлені результати тестування фізичних показників та визначення рівня стану здоров’я студенток І та ІІ курсу (студенток України та студенток факультету іноземних громадян) Національного фармацевтичного університету протягом одного навчального року. Матеріал: Було обстежено 511 студенток України та іноземних студенток НФаУ І та ІІ років навчання. В ході
обстеження визначалися: маса тіла, зріст стоячи, сила м’язів кисті, життєва ємність легень (ЖЄЛ), частота серцевих скорочень (ЧСС), була проведена методика оцінки фізичної працездатності з використанням проби Руф’є та розраховані індекс Кетле, індекс маси тіла, силовий індекс та життєвий індекс. Результати: проведені нами дослідження підтвердили інформацію вчених, теоретиків і практиків вищої школи про незадовільний стан фізичної підготовленості та здоров’я студенток університетів України. Та доводять, що на сьогодні програма з фізичного виховання потребує корегування з урахуванням потреб, можливостей та функціонального стану студентів для подальшої мотивації, що є головним чинником підвищення якості та ефективності занять. Висновки: Результати досліджень свідчать про те, що рівень здоров’я студенток І та ІІ курсів знаходиться на “нижче середньому рівні”. Суттєвих відмінностей у показниках маси тіла, зріст стоячи, сили кисті та ЧСС не відмічається. Середній показник життєвої ємкості легень у студенток України краще ніж у іноземних, а показник проби Руф’є навпаки. Показник індексу Кетле та показник індексу маси тіла у студенток України та іноземних студенток І та ІІ курсів знаходиться в межах норми, а показники життєвого та силового індексу знаходиться на низькому рівні.
Ключові слова: фізичний розвиток, фізична підготовленість, студентки, силовий індекс, індекс маси тіла, життєвий індекс.
Посилання
2. Vovk VM. Pedagogichni osnovi nastupnosti fizichnogo vihovannya uchnivskoyi i studentskoyi molodi [Pedagogical bases of continuity of physical education of pupils and students]: avtoref. dis. na zdobuttya nauk. stupenya doktora ped. nauk: spets. 13.00.07 “Teoriya ta metodika vihovannya” [Abstract of doktora ped. nauk]; Shidnoukr. nats. un-t im. V. Dalya, Lugansk, 2009, 40 p.
3. Dzhenaui A. Obrazovanie v arabskih stranah [Education in Arab countries]. Perspektivyi, 1992; 1/2: 64–65.
4. Kovalenko TG, Smelovskaya EL, Agafonova LV. Osnovyi zdorovogo obraza zhizni i regulirovanie rabotosposobnosti studentov [Basics of healthy lifestyle and regulation of student performance]: ucheb. posob.: Volgograd: Izdatelstvo VolGU, 2002. 42 p.
5. Krutsevich Tu., Bezverhnyaya GV. Rekreatsiya u fizichniy kulturi riznih grup naselennya [Recreation in physical culture of different population groups]: nauk. posibnik. K.: OlImp. l-ra, 2010. 248 p.
6. Pro zatverdzhennya Derzhavnoyi tsilovoyi sotsialnoyi programi rozvitku fizichnoyi kulturi i sportu na period 2020 roku [About the approval of the state target social program for the development of physical culture and sports for the period of 2020]: Postanova Kabinetu Ministriv Ukrayini vid 01.03.2017 r., no. 115. K., KMU, 2017.
7. Rudik AI, Lozovoy VI, Lutay Faysal Al Mohammed, Mihalyuk L. Fizicheskaya kultura i sport v sisteme shkolnogo obrazovaniya arabskih stran (obzor) [Physical culture and sports in the school system of Arab countries]. Zdorove i obrazovanie: problemyi i perspektivyi: Materialyi Vseukr. nauch.-metodich. konf. [Health and education: problems and prospects: Materials of the All-Ukrainian scientific-practical conference]. Donetsk, 2000: 212–215.
8. Sutula VO., Lutsenko LS., Bulgakov OI., Sutula AV., et al. Schodo suchasnih innovatsiy v sistemi fizichnogovihovannya studentskoyi molodi [On modern innovations in the system of physical education of student youth]. Slobozhanskiy naukovo-sportivniy visnik: [nauk.-teoret. zhurn.]. Harkiv: HDAFK, 2016; 1 (51): 99–106.
9. Tamozhanska GV. Metodichni osnovi kilkisnoyi otsinki rivnya zdorovya, fizichnogo stanu ta riziku viniknennya zahvoryuvan studentiv 1–2 rokiv navchannya [Methodical foundations of quantitative assessment of the level of health, physical condition and risk of occurrence of diseases of students 1–2 years of study]: metod. rek. dlya vikladachiv fizichnogo vihovannya. H.: NFaU, 2019. 48 p.
10. Tamozhanska GV., Myatiga EN., Goncharuk NV. Pokazniki funktsionalnogo stanu sistem organizmu studentok universitetu [Indicators of the functional state of the body systems of university students]. Fizichna kultura, sport ta zdorov’ya natsiyi: naukovih prats. Zhitomir: Vid-vo ZhDU Im. I. Franka, 2018, 6 (25) : 231–238.
11. Furman YuM. Zavdannya do laboratornih robIt zi sportivnoyi meditsini [Tasks for laboratory work on sportsmedicine] (Navchalno-metodichniy posibnik). Vinnitsya: DOV “Vinnitsya”, 2007. 56 p.
12. Shapovalova VA., Korshak VM., Haltagarova V.M. ta in. Sportivna meditsina i fizichna reabilitatsiya [Sports medicine and physical rehabilitation]. (Navch. Posibnik). K.: Meditsina, 2008. 248 p.
13. Zelenenko Natalya, Nevelika Anastasiya, editor. Adaptivne fizichne vihovannya studentiv [Adaptive physical health of students]. Innovatsiyni pidhodi do formuvannya profesiynih kompetentnostey fahivtsiv z fizichnoyi kulturi, sportu i fizichnoyi terapiyi I ergoterapiyi: mat. Vseukr. nauk.-prakt. Internet-konferentsiyi (Chernivtsi, 6 listopada 2018 roku). [Innovative approaches to the formation of professional competencies of specialists in physical culture, sports and physical therapy and ergotherapy: mat. Allukr. sci. pract. Internet conferences (Chernivtsi, November 6, 2018)]. Za redaktsieyu Ya. B. ZorIya, Chernivtsi, 2018: 169–171.