ВПЛИВ ПІЛАТЕСУ НА РІВЕНЬ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ СТУДЕНТІВ
Ключові слова:
пілатес, гімнастика, фізична підготовленість, студентиАнотація
У статті висвітлені особливості системи Пілатес та специфіка її використання і вплив на
рівень фізичної підготовленості студентів. У експерименті брали участь 40 студентів віком 17–18
років, які навчалися на I курсі природничо-технологічного факультету ДВНЗ “ПХДПУ імені Григорія
Сковороди”. У студентів експериментальної групи значно покращились показники наступних контроль-
них випробуваннях: нахил тулуба вперед з положення сидячи; стрибок у довжину з місця; човниковий біг.
Ці результати підтверджують висновки науковців, стосовно високої ефективності системи Пілатес у
фізичному вихованні студентської молоді.
Ключові слова: пілатес, гімнастика, фізична підготовленість, студенти.
Посилання
1. Бєлікова Н. Оздоровлення студентів спеціальної медичної групи засобами аеробних фітнес-програм.
Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві. Луцьк : Східно-європ. нац.
ун-т ім. Лесі Українки, 2015; 1 (29): 31-35.
2. Буркова ОВ. Влияние системы Пилатеса на развитие физических качеств, коррекцию телосложения и
психоэмоциональное состояние женщин среднего возраста: автореф. дис. на соиск. наук. степ. канд.
пед. наук.: спец. 13.00.04 “Теория и методика физического воспитания, спортивной тренировки,
оздоровительной и адаптивной физической культуры. Москва, 2008: 24 с.
3. Жигарёва ОГ. Использование современных методик в физическом воспитании студентов. Эконо-
мические и социально-гуманитарные исследования. 2016; 4 (12): 90-94.
4. Єракова Л, Томіліна Ю. Особливості використання вправ системи Пілатес у оздоровчому фітнесі.
Спортивний вісник Придніпров’я. 2011; 2: 5-7.
5. Рукавишникова СК. Методика коррекции функциональных нарушений позвоночника у студенток с
использованием средств пилатеса. Ученые записки университета имени П.Ф. Лесгафта. 2010; 11 (69):
79-83.
6. Ahamed Y, Macdonald H, Reed K, Naylor PJ, Liu-Ambrose T, McKay H. School-based physical activity
does not compromise children’s academic performance. Medicine and Science in Sports and Exercise. 2007;
39(2): 371-376.
7. Barros RM, Silver EJ, Stein REK. School recess and group classroom behavior. Pediatrics. 2009; 123(2):
431-436.
8. Baxter SD, Royer JA, Hardin JW, Guinn CH, Devlin CM. The relationship of school absenteeism with body
mass index, academic achievement, and socioeconomic status among fourth grade children. Journal of
School Health. 2011; 81(7): 417-423.
9. Cathy Smith. (2011). Pilates for “Dummies”. Pilates Workout for Dummies, 2011.
10. Committee on Physical Activity and Physical Education in the School Environment; Food and Nutrition
Board; Institute of Medicine; Kohl HW III, Cook HD, editors. Washington (DC): National Academies Press
(US); 2013. Oct 30.
11. Kramer AF, Erickson KI. Capitalizing on cortical plasticity: Influence of physical activity on cognition and
brain function. Trends in Cognitive Sciences. 2007; 11(8): 342-348.
12. Mark H. Anshel, Norman L. Weatherby, Minsoo Kang, Tiffany Watson, “Rasch calibration of a unidimensional
perfectionism inventory for sport”, Psychology of Sport and Exercise. 2011; Vol. 10, No. 1: 210-216,
Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві. Луцьк : Східно-європ. нац.
ун-т ім. Лесі Українки, 2015; 1 (29): 31-35.
2. Буркова ОВ. Влияние системы Пилатеса на развитие физических качеств, коррекцию телосложения и
психоэмоциональное состояние женщин среднего возраста: автореф. дис. на соиск. наук. степ. канд.
пед. наук.: спец. 13.00.04 “Теория и методика физического воспитания, спортивной тренировки,
оздоровительной и адаптивной физической культуры. Москва, 2008: 24 с.
3. Жигарёва ОГ. Использование современных методик в физическом воспитании студентов. Эконо-
мические и социально-гуманитарные исследования. 2016; 4 (12): 90-94.
4. Єракова Л, Томіліна Ю. Особливості використання вправ системи Пілатес у оздоровчому фітнесі.
Спортивний вісник Придніпров’я. 2011; 2: 5-7.
5. Рукавишникова СК. Методика коррекции функциональных нарушений позвоночника у студенток с
использованием средств пилатеса. Ученые записки университета имени П.Ф. Лесгафта. 2010; 11 (69):
79-83.
6. Ahamed Y, Macdonald H, Reed K, Naylor PJ, Liu-Ambrose T, McKay H. School-based physical activity
does not compromise children’s academic performance. Medicine and Science in Sports and Exercise. 2007;
39(2): 371-376.
7. Barros RM, Silver EJ, Stein REK. School recess and group classroom behavior. Pediatrics. 2009; 123(2):
431-436.
8. Baxter SD, Royer JA, Hardin JW, Guinn CH, Devlin CM. The relationship of school absenteeism with body
mass index, academic achievement, and socioeconomic status among fourth grade children. Journal of
School Health. 2011; 81(7): 417-423.
9. Cathy Smith. (2011). Pilates for “Dummies”. Pilates Workout for Dummies, 2011.
10. Committee on Physical Activity and Physical Education in the School Environment; Food and Nutrition
Board; Institute of Medicine; Kohl HW III, Cook HD, editors. Washington (DC): National Academies Press
(US); 2013. Oct 30.
11. Kramer AF, Erickson KI. Capitalizing on cortical plasticity: Influence of physical activity on cognition and
brain function. Trends in Cognitive Sciences. 2007; 11(8): 342-348.
12. Mark H. Anshel, Norman L. Weatherby, Minsoo Kang, Tiffany Watson, “Rasch calibration of a unidimensional
perfectionism inventory for sport”, Psychology of Sport and Exercise. 2011; Vol. 10, No. 1: 210-216,