ВПЛИВ ЗАНЯТЬ ФІТБОЛ-АЕРОБІКОЮ НА РІВЕНЬ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ ТА ФУНКЦІОНАЛЬНОГО СТАНУ СТУДЕНТОК
Ключові слова:
фітбол-аеробіка, фізичне виховання, студентки, фізична підготовленість, функціональний станАнотація
Мета. Теоретично обґрунтувати й експериментально перевірити вплив авторської методики
занять фітбол-аеробікою на оптимізацію фізичного і функціонального стану студенток. Методи. Для
досягнення поставленої мети використовувались наступні методи: теоретичний аналіз та узагаль-
нення науково-методичної літератури; педагогічні (спостереження, тестування, експеримент); фізіо-
логічні методи (пульсометрія, тономометрія, функціональні проби); методи математичної статис-
тики для обробки кількісних даних. Для розв’язання завдань основного етапу педагогічного експери-
менту та об’єктивної оцінки впливу експериментальної методики занять фітбол-аеробікою на зміни
показників фізичного і функціонального стану студенток впродовж навчального року нами досліджу-
валися вихідні дані. В констатувальному експерименті взяли участь 69 студенток 1–4-х курсів фі-
нансово-гуманітарного факультету ДВНЗ “Переяслав-Хмельницький ДПУ імені Григорія Сковороди”
віком від 17 до 21 року. студентки. На основі констатувального експерименту було сформовано дві гру-
пи контрольну та експериментальну зі студенток 2-го курсу фінансово-гуманітарного факультету (17
і 18 дівчат відповідно), вихідні дані яких не мали вірогідної відмінності. Результати. Встановлено, що
протягом навчання у закладі вищої освіти простежується тенденція до зниження фізичних і функціо-
нальних можливостей студенток. Дані формувального педагогічного експерименту, дали можливість
довести ефективність експериментальної методики застосування фітбол-аеробіки на фізичну підго-
товленість та морфо-функціональний стан студенток. Зокрема, вірогідно зросли показники силових і
координаційних здібностей, витривалості і гнучкості, а також функціональні резерви серцево-судинної
і дихальної систем, які встановлені за результатами педагогічних тестів і функціональних проб.
Висновок. Запропонована методика занять фітбол-аеробікою сприяла суттєвому підвищенню у сту-
денток не лише показників фізичної підготовленості та функціонального стану, а й сприяла зміц -
ненню здоров’я, залученню їх до здорового способу життя, підвищила цікавість до занять фізичною
культурою.
Посилання
. Bazilevich NO. Іstorichnі aspekti formuvannya osobistіsno zorієntovanogo pіdhodu u fіzichnomu vihovannі
shkolyarіv. Molodij vchenij. № 2(17), 2015. S. 203-207
. Varavsha OM., Prijmenko AV. Vіdnovlennya porushen’ postavi studentіv specіal’nih medichnih grup z
vikoristannyam fіtbol gіmnastiki. Donec’k, 2009. 36 s.
. Verhovs’ka MV., Ribnic’kij AV. Fіtbol-gіmnastika yak vid fakul’tativnih zanyat’ z fіzichnogo vihovannya
studentіv vishchoї shkoli. Melіtopol’, 2015. 87 s.
. Volkov VL. Osnovi teorії ta metodiki fіzichnoї pіdgotovki students’koї molodі : navch. posіb. K., 2008.
s.
. Kanіshevs’kij SM. Naukovo-metodichnі ta organіzacіjnі osnovi fіzichnogo samovdoskonalennya studentstva
[navch. posіb.]. K., 2009. 270 s.
. Krucevich TYU., Bezverhnya GV. Rekreacіya u fіzichnіj kul’turі rіznih grup naselennya. K., 2010. 248 s.
. Sajkina EG., Kuz’mina CB. Teoretiko-metodicheskie osnovy zanyatij fitbol-aehrobikoj [ucheb. posob.] SPb
122 s.