Принципи впровадження контекстного навчання в процес підготовки майбутніх учителів початкової школи
DOI:
https://doi.org/10.15330/esu.12.98-106Ключові слова:
процес підготовки майбутніх учителів початкової школи, контекстне навчання, контекст, принципи організації контекстного навчанняАнотація
У статті визначено принципи створення освітнього середовища, яке сприяє формуванню компетентного вчителя, допомагає використання контекстного навчання у процесі підготовки фахівців початкової школи.
Контекстне навчання майбутнього вчителя початкової школи включає систему функціонування всіх компонентів педагогічного процесу, яку алгоритмізовано послідовністю певних дій, спрямованих на відтворення в процесі фахової підготовки предметного й соціального контекстів майбутньої професійної діяльності.
Реалізація контекстного навчання у професійній підготовці майбутніх учителів початкової школи здійснюється через процес дотримування принципів.
Виділяють традиційні та інноваційні принципи організації.
Актуальними є такі принципи організації підготовки майбутніх учителів початкової школи із використанням контекстного навчання: принцип науковості; принципу наступності, послідовності і систематичності, принцип зв’язку навчання з життям, практичною діяльністю, принцип наочності; принцип свідомості навчання майбутніх учителів початкової школи, принцип змінності методів і прийомів організації навчального процесу, принцип обов’язковості зворотного зв’язку, принцип рефлексивної парадигми освіти, принцип поваги до особистості студентів у поєднанні з розумною вимогливістю до них.