Феномен “толерантність” у психологічних та педагогічних дослідженнях: теоретичні аспекти визначення сутності
DOI:
https://doi.org/10.15330/esu.15.208-214Ключові слова:
толерантність, інтолерантність, різновиди проблемної толерантності, класифікація видів толерантностіАнотація
У статті здійснено теоретичний аналіз психологічних та педагогічних досліджень з визначення феномена “толерантність”.
Аналіз психологічних концепцій дозволяє стверджувати, що феномен “толерант-ність” охоплює певну сукупність значень, серед яких: стійкість (витривалість, терпи-мість, стійкість до конфліктів); відчуття цінності іншої людини; діалог; партнерство у спілкуванні; формування внутрішньої установки до іншого; самоактуалізація і виявлення особистістю своїх сутнісних якостей; виховання культури міжнаціонального спілкування та міжнаціональної терпимості. Теоретичний аналіз сучасних педагогічних досліджень свідчить про те, що дослідники уточнюють класифікацію видів толерантності (педагог-гічна, комунікативна, міжособистісна, міжнаціональна, релігійна, расова, політична, соціальна, вікова, гендерна).